ליקויי למידה - כל מה שרציתם לדעת

לייעוץ בחינם מלאו את פרטיכם:

דף הבית > מאמרים > ליקויי למידה - כל מה שרציתם לדעת

בכל בוקר מחדש אתם שולחים את ילדכם אל המסגרות החינוכיות באמונה שלמה כי הצוות החינוכי יעניק להם כלים חיוניים ללמידה. מה שקורה בפועל, ואולי תופתעו לגלות אותו הוא כי הצוות החינוכי לרבות המורים והמחנכים, אינם מלמדים את ילדכם כלל איך ללמוד. הילד שלכם מדווח לכם כי לאורך יום הלימודים בבית הספר הוא חווה תופעות שונות כדוגמת שיעמום, כאב ראש, חוסר עניין בחומר הנלמד, איבוד הקשב והריכוז, הוא מפטפט או עוזב את השיעור באמצע? אנחנו ב"תפנית" מאמינים כי לא מדובר על ליקוי למידה, אלא הוא פשוט לא יודע איך ללמוד.

 

אנחנו משקמים את יכולות הלמידה של הילדים

בעוד ישנם אלו המאמינים כי כדור תרופתי הוא המענה הראוי להתנהגויות שונות, אנחנו ב"תפנית" מאמינים ובטוחים כי ישנה דרך אחרת. אנחנו נעבוד עם ילדכם על שיקום יכולות הלמידה שלהם. הבחירה שלנו במילה "שיקום" היא בחירה מכוונת – זאת מאחר ואנו מאמינים כי היכולת ללמוד היא יכולת שאבדה ועל כן אנו נעבוד לשקם אותה.

המטרה שלנו לאורך העבודה עם ילדכם היא די ברורה: לגרום לילד שלכם ליהנות מהלמידה, לחוש תחושת הצלחה מתהליך הלמידה ובעיקר להחזיר את היכולת שאבדה – היכולת ללמוד. מאחר ומדובר על יכולת, היא עדיין קיימת במידמה מסוימת אצל הילדים אך העבודה שלנו איתם תהפוך את היכולת ליכולת ברמה גבוהה יותר.

 

קצת על יכולת

עוד לפני שנעבוד על היכולת של ילדכם, חשוב תחילה להבין מה היא היכולת: על פי מילון אבן שושן, ההגדרה למילה יכולת היא "אפשרות, כוח לעשות דבר מה". אנחנו ב"תפנית" מאמינים כי איכות ורמת היכולת אינן דבר מולד שיש לאחרים ולאחרים לא – אלא בדיוק להפך. באמצעות תכנית מתאימה ואימונים איכותיים ניתן לשפר את היכולת, לחזק אותה ולשמר אותה. כשם שאפשר לחזק יכולת, באותה המידה גם אפשר להרוס אותה במידה ולא דבקים בתכנית הולמת ומתאימה. אז מה דרוש לטובת שיקום יכולת הלמידה? ראשית, להבין כי זו יכולת ועל מנת לשקם ולשפר אותה יש צורך בכלים הנכונים – אותם אנחנו נספק לכם.

 

קצת על למידה

ומה באשר ללמידה? הלמידה היא היכולת לקלוט נתונים ולשכפל נתונים המגיעים ממקור חיצוני, להבין אותם ולהפעיל כושר שיפוט לגביהם, כמו גם להשתמש בהם לטובת שיפור יכולת ההישרדות בחלקים שונים בחייו של הפרט. אם כן, שימו לב כי יכולת הלמידה מבוססת על יכולות שונות ולא מעטות כלל: נדרשת יכולת לקלוט, לשכפל, להבין, להפעיל כושר שיפוט, להגדיר מטרות ולהבין איך המידע עתיד לתרום לאדם. בעת שאנחנו מציבים לעצמנו מטרה לשפר את יכולות הלמידה של הילדים, עלינו לבחון את היכולות השונות שלנו ובהתאם לבנות תכנית התואמת את הצרכים של הילד ואיכות היכולות שלו.

 

עושים תפנית בלמידה

מאחר ותכניות הלימוד בבתי הספר לא כוללות גם תכנים שהתכלית שלהם היא ללמד איך ללמוד, ישנם תלמידים שהטעם שלהם מהמלמידה הינו טעם מר תוך שאינם יודעים מה טעמה של הצלחה. מאחר והמורים פשוט מלמדים מבלי ללמד איך ללמוד, נוצרים מקרים מצערים מאד שניתן לדמות לתאונות המתרחשות בעת שישנם נהגים הנוהגים ברכב מבלי ללמוד נהיגה.

אנחנו נעבוד עם ילדכם על מחסומי הלמידה שנוצרו לו ונעניק לו כלים שיאפשרו לו להתמודד ולהצליח בלימודיו. נקודת המוצא שלנו היא שלקות למידה אינה באמת סבל מלקות, אל סבל מחוסר ידע איך ללמוד ולגשת אל החומר הנלמד. הניסיון הרב שלנו לימד אותנו כי בעת שאנחנו מלמדים את הילדים איך ללמוד ומעניקים להם את הכלים החיוניים והמעשיים, 99% מבעיות הלמידה ומבעיות הפרעות הקשב נפתרות. עם התכנית הייעודית שלנו נוכל להשיב לילד שלכם את הביטחון שלו בעצמו בכל הקשור ללימודיו, תוך שהוא יהנה מהדרך.

 

דוגמא למחסום למידה

ישנם כמה סוגים של מחסומי למידה, כאשר אחד מהם הוא מחסום הנוצר בעקבות מילה לא מובנת המשולבת במשפט שיש צורך להבינו. במידה והילד אכן לא הכיר מילה או יותר ממילה אחת במשפט, התופעות שצפות הן תסכול וחוויות פיזיולוגיות ומנטליות הגורמות לאי נוחות: הרעיונות הופכים מבולבלים, הילדים מאבדים עניין והחוויה מהלמידה הופכת חוויה מאד לא טובה. אנחנו נעניק לילדים את הכלים להתמודד עם מצבים שכאלו והם ילמדו לגשר על הפערים והמחסומים שהם יפגשו בדרך.

 

קצת על השיטה שלנו

'אור לקשב' הוא מרכז למידה המיועד לילדים, הורים, מורים ואנשי חינוך. מרכז אור לקשב מציע שיטת טיפול ללא תרופות, שיטת טיפול הוליסטית הנוגעת בכל תחומי החיים של הילד, ההורה והמשפחה בכלל. הורים: הורות וזוגיות. ילדים: למידה, רגשית והתנהגותית. המרכז מציע אימון אישי הכולל בתוכו ידע וכלים חדשים בתחום החינוך, תוך למידה ותרגול במרכז עצמו ושימת דגש על יישום ושינוי אמיתי בבית, בבית הספר ובחיים בכלל.

לקריאה מלאה
מאמרים אחרונים וטיפים
הסוד לטיפול הנכון בבעיה

כדי לטפל בהפרעת קשב וריכוז צריך בשלב ראשון להבין ממה היא נובעת. גם אם הייתם באבחון ואמרו לכם שהבעיה היא נוירולוגית, עצבית, הורמונלית וכו' אתם תתפלאו לגלות שאפשר לטפל בבעיה ללא תרופות. 

טיפול בקשב וריכוז על יד שיקום יכולת הלמידה

המילה "שיקום" נבחרה בקפידה והיא מהווה נקודת מפתח חשובה בגישה של "אור וקשב". פירוש המילה "שיקום"- השבת יכולת שאבדה. בני אדם הם יצורים בעלי יכולות רבות, יצורים קסומים ומורכבים, עם תובנה אדירה. 

טיפול בקשב וריכוז עלי ידי טיפול בבעיות רגשיות

רגשות זה דבר טוב. רגשות מניעים אותנו לפעול. למשל רגש של פחד יניע אותנו לברוח כאשר יש סכנה. רגש של אהבה יניע אותנו לקרב אלינו אנשים ולעשות דברים למענם. 

הדרכה הורית נכונה וכיצד היא תורמת לקשב והריכוז של הילד

הנושא של הדרכה הורית חשוב במיוחד להורים שילדיהם נכנסו להגדרה של קשב וריכוז, מכיוון שחוסר היכולת של ההורה לגרום לילד לשתף איתו פעולה משפיע גם על הנעשה בבית ספר.

מעוניינים לקבל חדשות ועדכונים לפני כולם? הרשמו לניוזלטר שלנו עכשיו!
מאמרים אחרונים וטיפים
בת חן בושרי

"הילד שלי כבר בדרך להצלחה בזכותכם! תודה רבה."

לצפיה בכל המלצות
נטע ומשפחת סימון

"לאחר האבחון גילינו שנטע שלנו בעלת לקוי למידה, ומאז בית הספר נתן לה הקלות רבות ומורה פרטי להוראה מתקנת בכדי להדביק את שאר התלמידים בכיתה, אך התוצאות איחרו מלהגיע. גיליון הציונים שלה המשיך לנסוק כלפי מטה יחד עם המוטיבציה שלה.

הגענו אופטימיים מאוד ל"תפנית" ומשם תוך כמה חודשים התחלנו לחוש בשינוי. בעזרתו האדיבה של הצוות המקצועי והמדהים חזר לנטע שלנו האמון בעצמה ומשם הכל התחיל להסתדר. בתוך כמה זמן הפסקנו לנטע את השיעורים הפרטיים והבית הפך מלא בשמחה, נחת ואנרגיה טובה. תודה לצוות תפנית שלעולם לא מוותר על אף ילד ויותר מזה, גורמים לילדים לא לוותר על עצמם!"

לצפיה בכל המלצות
סיוון דוד

"גם אנחנו במפגש רביעי ואני רוצה להגיד לך שזאת המתנה הכי טובה שיכולתי להעניק לעצמי 
פשוט זכיתי מחדש בילד שלי 
חזרתי לטייל בקניון בלי מריבות בין אחים בלי צעקות בלי כעס"

לצפיה בכל המלצות
צחי בליסיה

"אני יודע בדיוק מה זה קשב וריכוז ולצערי גם מה זה ריטלין. אני ואשתי 4 שנים מתעסקים בנושא בגלל הבן שלנו. 4 שנין של סיוט בבית הספר. כל מה שלא ניסינו לא עזר ואפילו לא בקצת. הריטלין זה מה ששבר את גב הגמל מבחינתי. אחרי בערך חודשיים עם ריטלין לא רק שזה לא עזר זה הפך את הילד לבלתי נסבל גם בבית הספר וגם בבית. לא היה עם מי לדבר. ועכשיו, אחרי 6 חודשים בערך יש לנו ילד אחר בבית. התהליך לא פשוט ודורש הרבה התמדה וגם שינוי והבנה שלנו כהורים. האמת שמכל מפגש יצאתי עם תובנה ששינה לי את המבט לחיים ועם הבן שלי בפרט.
אפשר להגיד שקיבלתי את הבן שלי חזרה אחרי כל ה4 שנים שרק התרחקנו בגלל כל האשמות שנתנו אחד לשני. מה שיותר אהבתי זה קודם כל צוות מקצועי ולא מוותר. בהתחלה היו רגעי שבירה והתמיכה שלהם עזרה לנו להתמיד ולהגיע למקום אחר לגמרי עם הילד. מפה ואילך, הבחירה היא שלכם ההורים.
מי שמעוניין לקבל עוד חוות דעת או לשאול שאלות הורה שכבר היה בתהליך מוזמן ליצור איתי קשר ואשמח לענות.
לאחר התהליך, שמתי לי למטרה לחיים לנסות לעזור להורים ולילדים שגם נמצאים במעגל הקשב והריכוז ומחפשים דרך אחרת. ללא תרופות"

לצפיה בכל המלצות